RYHMÄLIIKUNTA

FIILIKSEN RYHMÄLIIKUNTATUNNIT; Syksy 2022

MOBILITY CIRCUIT – AKTIIVINEN LIIKKUVUUSKUNTOPIIRI
M-CIRCUIT on liikkuvuusharjoitus, jossa hiki virtaa ja kuormitat kehosi lihaksistoa monipuolisesti. Harjoitukset perustuvat Exercisemasterin kymmeneen erilaiseen liikkuvuusprogressioon. Tunti koostuu hermostoa rauhoittavista alkupyörittelyistä – harjoitukseen valmistavista lämmittelyliikkeistä – liikkuvuusprogresiioihin perustuvasta kuntopiiristä, jossa on 3 erää, jotka jokainen sisältävät 7 min (pääliike 1 – väliliike – pääliike 2) työosuuden – rauhoittavasta jäähdyttelystä. Tämä tunti sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita kehon hyvinvoinnista.

LESMILLS BODYCOMBAT

Energinen musiikki sekä liikkeet, jotka pohjautuvat nyrkkeilyyn, karateen, taekwondoon, potku- ja thainyrkkeilyyn sekä brasialaiseen jujutsuun saavat sinut nujertamaan mielikuvitusvastustajasi kymmenessä erässä. Tunti on intervallityyppinen harjoitus, jossa vuorottelevat kahdenlaiset kappaleet Combat ja Power. Combat-kappaleissa on erilaisia lyönti- ja potkuyhdistelmiä, jotka kehittävät koordinaatiokykyä sekä vahvistavat ylävartalon ja jalkojen lihaksia. Power-kappaleissa keskitytään helppoihin ja nopeisiin lyöntiyhdistelmiin, jotka nostavat sykettä ja kohottavat kuntoa. BodyCombat®-tunti sopii kaikille riippumatta aikaisemmasta harjoittelutaustasta. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja ohjaaja näyttää eritasoisia vaihtoehtoja, joilla voit säätää treenin tehon omaan kuntotasoosi sopivaksi.

LESMILLS BODYBALANCE

Bodybalance BB on joogan, pilateksen ja tai chin kiehtova yhdistelmä, joka vahvistaa kehoa, lisää liikkuvuutta ja kesyttää kiireisen mielen. Bodybalance tunnilla koko keho vahvistuu ja notkistuu, lihasten, nivelten ja rangan liikkuvuus kehittyy ja samalla tasapaino ja ryhti paranevat. Tunnilla stressioireet lievittyvät, keskittymiskyky parantuu ja läsnäolon tunne voimistuu. Suosittelemme käymään viikottain 2-3x BB tunnilla harjoittelun hyötyjen saavuttamiseksi. Mutta jo kerran viikossa käydessäsi huomaat suotuisat vaikutukset. Tarvitset mukaan sisäliikuntavaatteet ja halutessasi pitkähihaisen paidan, jonka voit pukea päällesi loppurentoutuksen ajaksi. Kaikki liikkeet tehdään paljain jaloin jumppamatolla.

KANGOO JUMPS-hyppykenkä-tunti

KANGOO JUMPS -tunnin VAIKUTUKSIA:
1. Hyppiminen saa aikaan isomman G-voiman, tämä vahvistaa lihaksistoa ja luustoa. NASA:n tutkimuksissa on todettu, että avaruudesta palanneiden astronauttien luuston ja lihasten jälleenrakentamisessa hyppiminen on tehokkain harjoitus.
2. Suojaa niveliä iskuilta, jotka aiheutuvat kovilla alustoilla kuntoilemisesta, vähentää jopa 80% kuormitusta niveliltä.
3. Auttaa kehon koostumuksen eli rasva- ja lihastasapainon ylläpitämisessä ja parantamisessa.
4. Kasvattaa hengityskapasiteettia.
5. Kierrättää enemmän happea kudoksiin.
6. Parantaa hapenottokykyä (VO2)maksimaalinen hapenottokyky (VO2max) Kangoo Jumps -kengillä: 7,8% parannus
7. Parantaa imunesteen eli lymfan kiertoa.
8. Hillitsee verenpaineen nousua harjoitusten aikana.
9. Lyhentää verenpaineen korkeanaoloaikaa kuntoharjoittelun jälkeen.
10. Auttaa sydänongelmien kuntoutuksessa.
11. Lisää punasolujen tuotantoa.
12. Parantaa lepoaineenvaihduntaa, jolloin kaloreita palaa enemmän myös kuntoilun jälkeisinä tunteina.
13. Saa kehon nesteet liikkeelle.
14. Vähentää kroonista turvotusta.
15. Edistää verenkiertoa hiussuonten ja solujen välillä.
16. Vahvistaa sydäntä ja muita lihaksia.
17. Alentaa leposykettä.
18. Alentaa kolesterolia.
19. Vähentää huonon kolesterolin määrää ja lisää hyvän kolesterolin määrää verisuonistossa.
20. Nopeuttaa kudosten korjaantumista.
21. Kasvattaa mitokondrioitten määrää lihassoluissa ja sitä kautta kestävyyttä.
22. Kartuttaa kehon emäsvarastoja.
23. Parantaa koordinaatiota ja nopeuttaa hermoston viestien kulkua.
24. Parantaa tasapainoa.
25. Tarjoaa helpotusta selkä- ja niskakipuihin, päänsärkyyn sekä muihin kipuihin, jotka aiheutuvat liian vähäistä liikkumisesta.
26. Parantaa ruuansulatuselimistön toimintaa.
27. Rentouttaa sekä parantaa yöunen laatua ja nopeuttaa nukahtamista.
28. Parantaa oppimiskykyä.
29. Lieventää kuukautisoireita.
30. Vähentää flunssia, allergioita ja ruuansulatuselimistön ongelmia.
31. Hidastaa iän myötä tapahtuvaa lihasten surkastumista.
32.Saa aikaan onnistumisen elämyksiä ja parantaa itsetuntoa.
33. Ja ENNEN KAIKKEA On hauskaa ja hikistä! Hyppiminen on erinomainen mielen piristäjä!

Kangoo Power- hyppykenkä kokeilu

RVP + RSK = reisi-vatsa-peppu, rinta-selkä-kädet

Koko kehon rankka lihaskuntotunti. Tunti sopii kaikille, tuntia saat ohjaajan ohjein kevennettyä / rankennettua.

KUNTONYRKKEILY

Muut — BeeBoxing